Ingezonden: open brief Leo Blom & Jan Derk Brandsma

Auteur: Leo Blom & Jan Derk Brandsma.

Maandag 25 februari | Hoofdtrainers Leo Blom en Jan Derk Brandsma hebben een open brief ingestuurd, waarin zij de overstap naar v.v. Staphorst toelichten.

Beste leden en supporters van DESZ Zwartsluis,

De overstap van DESZ naar Staphorst heeft velen van jullie verrast en is aangekomen als een donderslag bij heldere hemel. Menigeen voelt zich in de steek gelaten. Daar zijn wij ons wel degelijk van bewust. Het inlichten van het bestuur van DESZ over de belangstelling van Staphorst hebben wij zelf gedaan. Dit in overleg met Staphorst. Het standpunt van het bestuur is leidend geweest voor onze keuze. Wij zijn het bestuur dan ook dankbaar voor het feit dat men deze geweldige promotie naar een topclub in de hoofdklasse, met kans op hoger, aan ons heeft gegund. Natuurlijk zijn wij ons terdege bewust van het feit dat wij, ondanks een overeenkomst van nog 1 jaar, velen van jullie in de kou hebben laten staan. Dat feit is ons ook niet in de koude kleren gaan zitten en daar hebben wij het ook best moeilijk mee. Echter om een trainerscarrière te kunnen afsluiten bij een hoofdklasser is voor één van ons een uitgelezen mogelijkheid. Deze kans komt maar één keer. Bijna iedereen die we gesproken hebben gunt ons die promotie, maar is, begrijpelijk, ook duidelijk niet blij met deze stap.

Trainer zijn bij DESZ is voor ons een feestje. Een fijne spelersgroep, kundige bestuurders en geweldig enthousiaste vrijwilligers en supporters. We worden uit en thuis door een groot aantal supporters gesteund en bij uitwedstrijden is in de bus alles tot in de puntjes verzorgd. Zo hebben we dat nog nooit eerder meegemaakt. Wij willen dan ook het seizoen op een juiste wijze afsluiten en zullen ons voor 200% inzetten om een prijs binnen te halen, hetgeen op basis van de huidige stand mogelijk is. Dat lukt alleen als alle leden en supporters achter ons en het eerste elftal blijven staan. DESZ is voor iedere trainer een gewilde club. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat er volgend jaar een goede trainer voor de eerste selectie zal staan.

Het spijt ons dat we velen van jullie teleurgesteld hebben, maar rekenen op jullie begrip en de komende maanden op jullie onmisbare steun. DESZ is vele malen groter dan Blom en Brandsma. Daarom: 'Zwartsluis, Stand Your Ground'. Door Eendracht Sterk Zwartsluis zal zich ongetwijfeld weer oprichten uit deze lastige situatie.

Leo Blom en Jan Derk Brandsma

Foto: Wilbert Bijzitter

Advertentie

Bert Leistra Makelaardij Hasselt
clubsponsor Bert Leistra Makelaardij Hasselt
Blijf op de hoogte en volg ons via https://twitter.com/SVDESZ.
Fotoalbum
Bekijk alle fotoalbums >