Extra informatie teamindeling
Maandag 28 mei | Afgelopen weekend is er informatie op de site geplaatst t.a.v. de nieuwe indeling voor het seizoen 2018-2019. Nu zijn er op basis van deze informatie vragen gesteld hoe deze indeling tot stand is gekomen. Hierop volgt een toelichting.
Het maken van de nieuwe teamindeling is geen eenvoudig proces, want we hebben als jeugdcommissie te maken het aantal spelers dat beschikbaar is in een leeftijdscategorie en uiteraard ook de verschillende meningen over een speler/speelster. Verder spelen de ontwikkelingen zoals de nieuwe visie van de KNVB, waar het indelen in zoveel mogelijk dezelfde leeftijdscategorieën wordt geadviseerd. Voor het nieuwe seizoen gelden voor DESZ bijvoorbeeld dat er teams binnen de JO10 en JO12 worden geformeerd. U zult begrijpen dat deze verandering invloed heeft op de samenstelling van de teams.
Begin dit jaar is de jeugdcommissie al gestart om een concept indeling met potlood te maken. Hierbij wordt meer gekeken hoe we uitkomen in de aantallen en welke teams we ongeveer kunnen formeren. De door het kader ingevulde Speler Volg Systemen (rapportje van iedere speler) van de 1e seizoenshelft worden daarbij ook gebruikt, maar meer ter ondersteuning van het grote geheel.
In de maand mei worden opnieuw de speler volg systemen ingevuld en met het kader besproken. Deze input heeft voor de jeugdcommissie een belangrijke waarde, want dit geeft richting welke speler in welk team komt. In mei wordt tevens uitgevraagd welke spelers/speelsters stoppen. Daarna kan de jeugdcommissie definitief aan de slag met de indeling voor het nieuwe seizoen. Bij twijfel over een keuze welk team wordt dit voorgelegd aan het huidig kader, maar ook wordt advies gevraagd aan een voetbalcoach of keeperstrainer. Wanneer de concept indeling per team klaar is wordt deze voorgelegd en afgestemd met het nieuwe kader.
De planning is altijd om de 1e week van juni de indeling voor de jeugdteams te publiceren. Die week erop spelen de nieuwe standaard teams namelijk nog het voorbereidingstoernooi in Staphorst. De week na publicatie volgt er een inloopmoment voor ouders/verzorgers om vragen te stellen over de indeling. De jeugdcommissie tracht deze dan zo goed mogelijk te beantwoorden. Wij beseffen dat er altijd een aantal teleurgestelde kinderen zijn, echter u zult begrijpen dat dit niet altijd te voorkomen is.
Vanaf het voorbereidingstoernooi wordt door de nieuwe standaard teams getraind t/m de familiedag. Andere bestaande teams hebben uiteraard ook de mogelijkheid om door te blijven trainen tot aan de familiedag. Mocht deze teams samen willen trainen ivm het aantal spelers, dan is dat uiteraard mogelijk in samenspraak met de coördinator van de betreffende afdeling.
Na het trieste bericht van het overlijden van Driek de Goede schuiven een aantal zaken een week op. De huidige planning is als volgt:
-Publicatie JO17-1 en JO19-1 op vrijdag 1 juni ( ivm voorbereidingstoernooi jeugdteams
-Publicatie alle andere jeugdteams op vrijdag 8 juni
-Inloop-uur ouders/verzorgers => maandag 11 juni (18:30 t/m 20:00)
-Publicatie alle seniorenteams => vrijdag 15 juni
Mochten er nog vragen zijn t.a.v. bovenstaande informatie dan horen wij dat graag. Hopende iedereen hierbij voldoende geïnformeerd.
Gerjan Kronenberg - 06-10322973 - Coördinator MO17, JO10, JO9, JO8 en JO7
Jarno van Eijken - 06-12266328 - Coördinator JO11 en JO12
Pascal van Dijk - 06- 11658769- Coördinator JO13, JO15,
Nick van der Haar - 06-20687181 – Coördinator JO17-JO19